,,Te álmodsz merészen – én alkotok lelkesen.”

Dropshipping, Fulfillment vagy Amazon?

Segítek átlátni, hogy melyik mit takar és ha ezen gondolkodsz akkor melyik webáruház-modell illik hozzád.

A webáruház ma már nem csak raktárakkal, futárszolgálatokkal és polcokon porosodó dobozokkal kezdődik. Van, aki úgy árul terméket, hogy nem is látja őket. De vajon ez előny… vagy inkább kockázat?

Ha épp online értékesítés indításán gondolkodsz, három népszerű modell közül választhatsz: dropshipping, fulfillment vagy Amazon értékesítés. Mindegyiknek megvannak a maga erőssége – és árnyoldala is.

Mi az a dropshipping?

Olyan értékesítési modell, ahol nem tárolsz árut, nincs saját raktárkészleted. A vásárló a te weboldaladon keresztül rendel, de a terméket a beszállító küldi el helyetted.

Előnyei:

  • alacsony kezdőköltség (nem kell készletre költened)

  • nem te csomagolsz, nem te szállítasz

  • gyorsan tudsz új termékeket tesztelni

Hátrányai:

  • gyakran lassú szállítás (pl. Kínából 2–4 hét)

  • gyenge kontroll: ha baj van, te kapod a reklamációt

  • limitált márkázási lehetőség

Mi az a fulfillment?

Itt már te rendelkezel készlettel, de nem te postázol. Egy úgynevezett fulfillment szolgáltató tárolja a termékedet, és minden rendelést automatikusan kezel helyetted.

Előnyei:

  • hazai raktár = gyors szállítás, akár 24 órán belül

  • márkás, egyedi csomagolás lehetséges

  • időt spórolsz → nem kell logisztikával foglalkozni

  • skálázható, hosszú távon stabilabb modell

Hátrányai:

  • induláshoz nagyobb tőke kell (készletvásárlás)

  • fix költségek: raktárdíj, csomagolás, kezelés

És mi a helyzet az Amazonos értékesítéssel?

Sokan úgy képzelik el, mint egy varázsgombot: feltöltöm a terméket → jönnek a pénzek. Pedig az Amazonon belül is több út létezik, és nem mindegyik való kezdőknek:

ModellMit jelent?Mennyire komplex?
FBA (Fulfillment by Amazon)Te beküldöd a terméket az Amazon raktárába, ők csomagolják és szállítják💸 költséges, de profi rendszer
Private LabelSaját márkás terméket gyárttatsz, Amazonon értékesíted🧠 haladó szint
Arbitrage (bolti felvásárlás)Akciós terméket veszel olcsón → eladod drágábban🛍️ belépő szint, de időigényes

Fontos:

  • nincs saját weboldalad → az Amazon szabályaihoz kell igazodnod

  • a verseny óriási → SEO, értékelések, PPC nélkül nehéz kitűnni

  • de ha beindul: globális piac nyílik meg előtted

Gyors összehasonlítás

Scroll to Top